Kenya Safari Explorer Logo

KENYA SAFARI EXPLORER

Safari in Kenya

In Swahili,the official language of the Republic of Kenya, "safari" means “journey, exploration, discovery”.

The unforgettable encounter with wildlife in their natural habitat, stunning natural vistas, memorable and magical sunrises and sunsets, the warm and hospitable nature of the Kenyan people, where your imagination is liberated, all led to the Safari being conceived here and now offers you a chance to experience a unique and indelible trip of emotions.

Kenya is one of the richest and most blessed countries in Africa in terms of nature and bio-diversity. This is also the land of the "Big Five" (lion, elephant, rhino, leopard and buffalo) as well as giraffe, various antelopes and gazelles. Over 500 species of migratory and resident birds can be found, sometimes in their millions enjoying the beauty of unique lakes set on the floor of the Great Rift Valley i.e. lakes Naivasha, Nakuru, Elementtaita and Baringo.

Kenya offers a wide and varied choice of well-managed National Parks and Reserves where you can observe wildlife. These include the legendary Amboseli, where on a clear day you may have the privilege of catching a glimpse of awesome Mt. Kilimanjaro in neighbouring Tanzania, the extensive Masai Mara where you will witness the magical but real 8th wonder of the world, the expansive Tsavo National Park, famous wildlife lodges around the only snow-capped mountain on the Equator : Majestic Mt Kenya, the epic Samburu and Shaba, home of the Adamsons, and Meru National Park which is the most recently opened Park.

Kenya Safari Explorer also offers Safari in private reserves and concervancies where bird-watching, nature trails and night game drives are allowed.

Safari in Kenya : panthera leo lion leone leon masai mara national reserve

Guestbook

28/08/2015 - Mary L. (Siena, Italy)
Colore avventura sorprese cortesia allegria professionalità'

01/05/2016 - Arianna V. (Pistoia, Italy)
sono passati quasi tre mesi dal mio fortunato incontro con Jean-Pierre e Alberto... e come un buon vino che ha bisogno di decantare prima di essere gustato anche l'esperienza del Safari ha richiesto il tempo necessario per trasformarsi in parole. Adesso, come allora, dico grazie per avermi permesso di sentirmi un'onorata ospite della terra africana.... Ero arrivata disarmata e disarcionata dalla vita alla ricerca di un senso... e Jean-Pierre ha compreso tacitamente ciò di cui avevo bisogno... mi sento fortunata nell'averlo incontrato.... Oggi sono in Italia ancora alla ricerca di un senso da dare alla mia vita ma se chiudo gli occhi ho ancora di fronte a me i colori della savana, i suoni che vi abitano, quella pace assordante che si allinea al battito cardiaco e che fa sussultare come l'emozione unica di un primo appuntamento. La vita che sussulta rispettando il ritmo della Natura... il piccolo rinoceronte bianco nato da non più di tre ore, la scena unica della madre che lo invita ai suoi primi passi... elefanti che attraverso la loro forza possente trasmettano anche una muta sensibilità... la grazia e l'eleganza di giraffe che sembravano danzare una musica divina... l'emozione di fronte a leoni e leonesse soddisfatti del pasto consumato... e poi i tramonti, l'arcobaleno sullo sfondo del monte Kenya, la polvere rossa della terra, la carezza del vento che narra storie di uomini e donne ornati di perle colorate, la dignità di sguardi appartenenti a chi ha troppe rughe per sorridere ma che ti accoglie come i bambini che abbracciano, il contatto unico epidermico di piccole manine curiose forse solo del colore della mia pelle e i sorrisi e sguardi così profondi da entrare nell'anima... Grazie per tutto questo e ancor di più...

See the Guestbook ?

Copyright 2014 © Kenya Safari Ltd - Tous droits réservés
WebDesign Bleu Atlantique